ارز دیجیتال Toncoin چیست؟ ارز محبوب تلگرام

ارز دیجیتال Toncoin چیست؟ ارز محبوب تلگرام


صنعت کریپتوکارنسی همیشه هیجان انگیز بوده است، زیرا شاهد راه اندازی توکن های کاربردی و منحصر به فرد در دوره های زمانی مختلف بوده ایم. به عنوان مثال، ارز دیجیتال TonCoin که با نماد TON نشان داده می شود، یکی از پروژه های مورد بحث در صنعت است. TON که مخفف شبکه باز است، یک بلاک چین غیرمتمرکز اثبات سهام (PoS) با کارایی بالا است که در جامعه کریپتو به دلیل سرعت تراکنش سریع خود شناخته شده است. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ایرانی کارت با کاربرد و آینده ارز دیجیتال ToonCoin بیشتر آشنا خواهید شد. برای دانلود تلگرام اصلی فارسی  و  دانلود برنامه اندروید با ما همراه باشید.



شبکه ارزهای رمزنگاری شده Toon Coin در سال ۲۰۱۸ توسط تلگرام تاسیس شد و شرایط لازم برای تجارت سریع و ارزان در بلاک چین را در اختیار کاربران قرار می دهد. توکن به دلیل ارتباط عمیق با پیام رسان تلگرام به ارز دیجیتال تلگرام نیز معروف است. حال سوال این است که تون کوین کدام ارز دیجیتال است؟ چه مزایا و معایبی دارد و چه خدماتی در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

Toncoin چیست؟

Ton Coin با نام اختصاری TON، ارز دیجیتال بومی شبکه بلاک چین TON است. این ارز در تاریخ 27 اکتبر 2021 با قیمت 0.51 دلار در گردش قرار گرفت. Tone Coin یک ارز دیجیتال معمولی نیست، زیرا این ارز کاربردهای زیادی دارد و توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. ارز دیجیتال TonCoin برای پرداخت هزینه های تراکنش، مدیریت بلاک چین TON، رای دادن در برنامه حاکمیت TON، ارائه پاداش های اعتباری به کاربران شبکه TON و پرداخت برای کالاها و خدمات استفاده می شود.

این هدف پول شماست

ToneCoin در ابتدا به عنوان یک ارز دیجیتال متمرکز بر تراکنش طراحی شد. این ارز از بدو پیدایش پیشرفت قابل توجهی داشته و در حال حاضر به عنوان یک اکوسیستم کامل برای رفع نیاز کاربران به حساب می آید. این ارز اهداف بزرگی را دنبال می کند، به همین دلیل است که بسیار محبوب است. به طور کلی اهداف اصلی تون کوین عبارتند از:

فرآیند تجارت کریپتو را ساده کنید

ساده سازی فرآیند تراکنش های رمزنگاری به عنوان هدف اصلی TonCoin شناخته می شود. این شبکه خود را با غول های صنعت کریپتو بیت کوین و اتریوم مقایسه می کند. TonCoin از نظر سرعت و کارمزد نسبت به اکثر ارزهای دیجیتال برتر است و آن را به گزینه ای ایده آل برای تراکنش های مستقیم تبدیل می کند.

افزایش مقیاس پذیری

Toncoin یک اکوسیستم قدرتمند و کامل است که از فناوری های مختلفی مانند شاردینگ و زنجیره شغلی استفاده می کند. با استفاده از این ویژگی ها، پلت فرم شما می تواند هزاران تراکنش را در چند ثانیه پردازش و تایید کند. در واقع، TonCoin با افزایش مقیاس پذیری به کاربران اجازه می دهد بدون محدودیت تراکنش کنند.

توسعه و تکامل استراتژی های تمرکززدایی

همانطور که می دانید، شبکه بلاک چین تون از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد تا اپلیکیشن های غیرمتمرکز خود را ایجاد و توسعه دهند. این ویژگی تبادل مستقیم را تسهیل می کند و نیاز به واسطه را بی نیاز می کند. در واقع توسعه دهندگان با کمک این ارز می توانند یک اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد کنند و راحتی را برای کاربران فراهم کنند.

شبکه TON چیست؟

TON یک شبکه بلاک چین منحصر به فرد است که به کاربران اجازه می دهد با سرعت بالا و هزینه کم معامله کنند. این شبکه بلاک چین توسط تلگرام برای رفع نیازهای کاربران تلگرام راه اندازی شده است. شبکه تون علاوه بر بهره مندی از سرعت و امنیت بالا، شرایط لازم برای ایجاد اپلیکیشن های غیرمتمرکز (Dapp) و استفاده از خدمات مختلف را نیز در اختیار کاربران قرار داد. کاربران و توسعه دهندگان می توانند از ارز دیجیتال بومی شبکه TON با علامت اختصاری TON برای پرداخت هزینه خدمات، تراکنش ها و رای دادن در شبکه استفاده کنند. این شبکه از انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بالایی برخوردار است و رقیب واقعی اتریوم محسوب می شود.

تاریخچه Toncoin

در سال 2018، تلگرام یک کاغذ سفید برای شبکه Tooncoin منتشر کرد. این پروژه در ابتدا Gram نام داشت و به عنوان یک زنجیره توکن برای ایجاد و توسعه برنامه های کاربردی غیرمتمرکز راه اندازی شد. گرام مزایای زیادی داشت، اما از همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شد. این پروژه تا سال 2020 فعال بود، اما توسعه بیشتر آن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممنوع شد. این سازمان Gram را به عنوان امنیتی تشخیص داد و انتشار توکن های Gram را متوقف کرد.

پاول دورف تلاش زیادی کرد تا با سهامداران روبرو شود و اعلام کند که رای را تایید نمی کند. اما دورف در این نبرد پیروز نشد و در نهایت در می 2020 مجبور به پرداخت 1.2 درصد غرامت به اولین سرمایه گذاران پروژه گرام شد. پاول دوروف پروژه را ترک کرد و توسعه آن را به یک سازمان مستقل که پروژه های مالی را توسعه می دهد سپرد. سرانجام آنتونی ماکوسف و کریل املیاننکو پروژه را به عهده گرفتند و نام آن را به سکه TON تغییر دادند. در حال حاضر Toon Coin بسیار محبوب است و یکی از جالب ترین پروژه ها به حساب می آید.

بنیانگذار Toon Coin

پروژه ToneCoin در سال 2018 توسط نیکولای و پاول دوروی آغاز شد و بعداً توسط تیم توسعه تلگرام احیا شد. پاول دورف (مدیر عامل تلگرام) در سال 2020 پروژه را ترک کرد و توسعه آن را به تیم توسعه تلگرام و علاقه مندان مستقل ارزهای دیجیتال واگذار کرد.

تیم توسعه

در حال حاضر، توسعه شبکه TonCoin تحت مسئولیت جامعه ای به نام نیوتن (Newton) است. هدایت این تیم بر عهده آناتولی ماکوسف و کریل املیاننکو است.

نقشه راه تون کوین

برای درک بهتر پروژه ارز دیجیتال، لازم است نقشه راه آن بررسی شود. ToneCoin یکی از پروژه های پرطرفدار در بازار ارز دیجیتال است که فعالیت خود را از سال 2018 آغاز کرده و نقشه راه جالبی دارد. در زیر جزئیات نقشه راه TON را به تفکیک سال توضیح خواهیم داد.

- 2018: برادران دورف تصمیم گرفتند استفاده از تلگرام را گسترش دهند و یک بلوک ویژه برای آن راه اندازی کنند. ارز دیجیتال این بلاک ۱ که قادر بود بیش از ۱ میلیارد کاربر تلگرام را پشتیبانی کند، گرام نام داشت.

2019: توسعه دهندگان تلگرام مقاله سفید مهمی در مورد تلگرام منتشر کردند. اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ارز گرم را به عنوان یک حمایت معرفی کرد و انتشار علائم گرم را ممنوع کرد.

- 2020: پاول دورف پروژه را ترک کرد و مجبور شد 18.5 میلیون جریمه دادگاه بپردازد.

- 2021: این پروژه متروکه توسط جامعه تن به نام نیوتن پذیرفته شد و به راه خود ادامه داد.

- 2022: این سال برای تون کوین یک سال گرانبها و سرنوشت ساز بود. زیرا اکثر خدمات کاربردی Tone شامل سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز، پروکسی، DNS، سیستم پرداخت، برنامه توسعه دهنده و DeFi در سال 2022 راه اندازی شد. Tone Coin با ارائه این خدمات از کاربران، توسعه دهندگان و سرمایه گذاران مراقبت کرد.

– 2023: سال گذشته اعتبار سنجی و تجمیع کننده های Toncoin از هم جدا شدند. ماشین مجازی شما (TVM) به روز شده و اقدامات مختلفی برای افزایش سرعت تراکنش و مقیاس پذیری شبکه شما انجام شده است.

توزیع تون کوین.

در حال حاضر، ارز دیجیتال Toon Coin غیرقابل ردیابی است و توکن های جدید با کمک الگوریتم اثبات سهام فروخته می شوند. اولین قسط این ارز موسوم به گرم در سال 2018 به صورت فروش عمومی توزیع شد. سرمایه درگیر در این بخش حدود 1.7 میلیارد دلار است. اما پاول دورف به دلیل مشکلات قانونی این سرمایه اولیه را به سرمایه گذاران برگرداند.

ارز دیجیتال TonCoin دارای حداکثر عرضه 5 میلیارد توکن است که بیش از 3.4 میلیارد توکن به بازار عرضه شده است. طبق گفته ToConomics، 0.6٪ از کل عرضه توکن ها هر سال توزیع می شود. عرضه این توکن ها توسط اعتبار سنجی ها و توکن های درگیر در راستی آزمایی برای حفظ امنیت و پایداری شبکه TON انجام می شود.

اکوسیستم تون تین

پروژه ToonCoin دارای یک جامعه قوی از توسعه دهندگان آگاه است که بر دسترسی آسان کاربران خدمات Toon متمرکز شده اند. اکوسیستم Tuncoin به دلیل ارتباط مستقیم با تلگرام بسیار خوب عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد تا از خدمات مختلف آن استفاده کنند. این اکوسیستم به روشی منحصر به فرد کار می کند و جامعه آن توسط گروهی از افرادی که صاحب ارز دیجیتال توکن کوین هستند مدیریت می شود. Toncoin از ارز دیجیتال بومی خود، TON، برای انجام تراکنش ها و خدمات در اینترنت استفاده می کند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : وبمستران
تاریخ : چهار شنبه 29 فروردين 1403
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: